IDEAL STANDARD отново е лидер в категория „Стоки за бита - санитарен фаянс“
Това показа независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар за 2017/2018 по инициатива на световната организация Superbrands.
Идеал Стандарт запазва за поредна година водещата си позиция в категорията, а нови фаворити в съответните категории са марки като: Mercedes-Benz, Банка ДСК и Lindt.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:
Superbrands е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrands трябва да демонстрира:
Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
НАЦИОНАЛНО ОНЛАЙН ГЛАСУВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
Общо 2 000 мъже и жени, ползващи интернет, взеха участие в гласуването на
потребителите в българското издание на глобалната програма Superbrands за
2017г.
ФАКТОРИ ПРИ ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЕТО ЗА ПОКУПКА
Двата най-важни фактора, който влияят на потребителите, когато взимат решение какви марки да купят са мненията на приятели, които използват марките и конкурентните цени.
Лесното намиране на марката в магазина, известността на марката и добрите
рекламни кампании и положителните отзиви в медиите също се нареждат сред
важните фактори при вземане на решение за покупка (по около 40% от
участниците са посочили тези отговори).
КРИТЕРИИ ПРИ ИЗБОРА НА МАРКА
Двата критерия, които са от най-голямо значение за участниците при избор на
марка, са дали марката се грижи за своите потребители и страната на произход на марката.
Други критерии, които оказват влияние са дали марката следва политика за
опазване на околната среда и етичното поведение на марката, избрани от една
трета от гласувалите.
ПОВЕДЕНИЕ ПРИ ПОКУПКА
Желанието да се купи висококачествена стока или услуга означава да се избере маркова стока за по-голямата част от участниците (83%). Марката е важна, дори когато се търси най-добрата цена (според 73% от попълнилите онлайн оценката).
Споменалите, че са лоялни към предпочитаните от тях марки и не биха се
повлияли от други специални предложения и промоции са 44%.
Проучването се проведе за пети пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgariа.